Selasa, 20 Disember 2011

.: BESTNYA RINDU NI :.

assalamualaikum..
sahabat yg diredhai Allah sekelian..wah wah wah..lamanya x menulis ni..laptop ada je dpn mata tp tgn n otak ni mcm malas nk bergerak..heh,alasan sgt byk..byk sgt yg nk share tp malas sggh nk menulis..hai masa, izinkan la aku mengejarmu..huish..

huh..sebenarnya nk tulis ape pn tak tahu..tp tajuk kt atas dah boh siap2..contentnya bersepah lg..bercampur baur dgn kemalasan yg ada..wahai malas, pergilah jauh2..aku nk menulis ni..

RINDU??? knp ntah saya letak tajuk ni..apa yg bestnya rindu ni ye..

RINDU nak menulis ke?

RINDU nak dok kuala nerang ke??

2 RINDU sama suami sy???

ntah..peningkan..

mybe yg ke3 agak tepat kot..haduh, blh jatuh terduduk memikirkan mu wahai suami..mujurlah pemergian mu kerana AGAMA..kalo tidak sekarang juga ku tuntut supaya pulang bersamaku..

takpe..lg 2 mggu lg kita nak ketemu..pulangmu akan ku nntkan dgn penuh kegembiraan..tak sabar nak tggu cerita n karkuzari2 dr Seremban..cerita yang membolehkan iman ku meningkat..spy amalku jd lbh mantap..spy iman ku lbh teguh pd Allah dan Rasul..spy kita hidup dgn ada pegangan yg kuat pd agama..

biar lah pemergianmu ini byk di keji n di caci oleh manusia di sekelilingku..tp aku yakin, pulangmu membawa iman yg sempurna,amal yg sahih hasil kecekalanmu, kesungguhanmu, susah payahmu dlm menegakkan agama kita..aku yakin ini jalan kita; jalan Allah n Rasul..

takde apa yg bermakna  n membahagiakan aku dlm hidup ini melainkan dpt iman yg sempurna, dpt beramal kpd allah n ikut cara Rasulullah, memiliki keluarga yg sntiasa hidup dlm suasana agama, memiliki anak2 yg ramai soleh n solehah..(makbulkan doa kami yaAllah)

kerana aku yakin satu "apabila kita mengejar akhirat, Allah akan dtgkan dunia dlm keadaan hina di hadapan kita"..dunia dtg bergolek2 depan kita tanpa kita sedari..betulkan abang???

insyaAllah..smg berjumpa lg abg..rindu itu nikmat dr Allah yg tidak ada nilai tandingnya..betullah kata pepatah.."SYG ISTERI TINGGAL2 KAN, SYG ANAK TANGAN2 KAN"

~SALAM SAYANG BERPANJANGAN~


Tiada ulasan: